Thursday, March 19, 2009

Bayangkan Rasulullah bersama kita!

Bayangkan Rasulullah s.a.w bersama kita..
Bayangkan Rasulullah s.a.w berada di samping kita..
Bayangkan Rasulullah s.a.w duduk bersama kita..
Bayangkan Rasulullah s.a.w berdakwah bersama kita..


Bayangkan
Rasulullah s.aw bersama kita di dalam kehidupan seharian kita. Tidak tergambar kegembiraan yang akan aku rasai Ya Rasulullah, Ya Habiballah. Bayangkan baginda bersama kita dikala kita solat berjemaah di masjid. Setelah selesai solat, baginda memberikan sedikit kata-kata keramat dan nasihat. YA ALLAH! GEMBIRANYA AKU!



Bayangkan Rasulullah s.a.w berada di samping kita. Di kala kita kebuntuan, baginda sendiri datang kepada kita memberikan kata-kata semangat. Di kala kita sedih dan duka, baginda datang memujuk kita dengan senyuman manisnya. Di kala kita seronok dan gembira, baginda sendiri bersama-sama meraikannya dengan penuh kerendahan diri dan tawadhuk. Kerana itulah sifat baginda. YA ALLAH! AIR MATAKU SEDANG MENGALIR!!


Bayangkan
Rasulullah s.a.w duduk bersama kita membincangkan masalah ummah. Baginda sentiasa mencetuskan idea dan pengalaman baginda berpandukan wahyu. Subhanallah! Bayangkan kita berada di samping beliau ketika wahyu diturunkan. Ya Rasulullah! Aku! Aku! Aku ingin membenarkanmu seperti mana kekasihmu Abu bakar membenarkanmu. YA ALLAH! PERKENANKAN AKU!!


Bayangkan
Rasulullah s.a.w berdakwah bersama kita. Bagindalah pencetus semangat kita. Bagindalah pembakar jiwa kita untuk membawa manusia kembali mengabdikan diri kepada yang Esa. Bayangkan kita dapat lihat berapa ramai manusia yang mengucapkan syahadatain di hadapannya. Seterusnya mereka bersama-sama menyampaikan dakwah dengan penuh dedikasi dan tanpa banyak alasan. YA ALLAH! AKU RINDU PADANYA!!


Jika di waktu lapang, bayangkan kita bersama-sama makan dengan baginda serta tidak lari dari membincangkan masalah ummat. Sambil itu, kita bergurau senda dengan baginda. Kita dapat lihat dari wajahnya terpancar nur yang dapat menyejukkan hati bahkan api yang sedang membara. Kita juga dapat lihat senyumannya yang sungguh menghiburkan hati. Kata-katanya yang penuh lembut dan terkesan di jiwa. Apabila tiba waktu solat, kita berada di belakangnya, mendengar bacaan wahyu yang baginda perolehi dengan penuh khusyuk. Subhanallah! Subhanallah! Subhanallah!


Aku tak tahan!
Aku tak tahan Ya Rasulullah!
Aku rindu pada MU!
Izinkan ku tatap wajahmu walaupun sekejap!
tapi apakan daya..

Aku tak tahan!
Wahai pesuruh Allah!
Aku cinta pada MU!
Izinkan ku kucup tangan MU!
tangan yang lembut tetapi gagah dalam membina UMMAH!

Aku tak tahan!
Aku ingin bersama MU!
syafaatkan daku ya Rasulullah!
indahnya bersama MU
Izinkan aku bersamaMU!
Izinkan aku bersamaMu!
Izinkan KU bersama MU.....

WAHAI PENGHULU SEGALA NABI!
MUHAMMAD SALLALLAHU 'ALAIHI WASALLAM..


aku sedang rindu pada Mu!

0 komentar:

Post a Comment