Sunday, March 8, 2009

Hari ini!

Bismillah..

Hari ini hari Ahad, 8 Mac 2009, pukul 7.03 petang/malam. Saya berada di Shah Alam, Selangor. Macam biasa la, menziarahi nenek saya yang berada di sini. Usianya sudah agak lanjut dan beliau perlukan penjagaan rapi daripada anak-anaknya. Jadi, nak dikatakan tiap-tiap bulan mesti balik Shah Alam punya lah. Tapi, bukan itu yang nak saya ceritakan sebenarnya.

Hari ini, hari kedua saya di Shah Alam (apasal nak bagitau?). Saya rasa hari ini saya cukup letih dan sungguh tak bermaya. Tetapi, hari ini saya tak melakukan sebarang kerja pun, kecuali tengok tv dan ngadap komputer. Apa yang menjadi persoalan di sini ialah saya tidak bekerja pun, tapi kenapa letih yerk?

Biar saya jawab sendiri jer la. Hari ini hari Ahad dan hari ini juga hari cuti. So, iman diri ini pun ikut cuti. Ya Allah! kenapa? Apabila seseorang itu hanya duduk tanpa melakukan sebarang aktiviti yang menjurus kepada mencari keredhaan Allah, nescaya hati dan imannya turut letih dan tidak bermaya.



Sebenarnya banyak perkara yang boleh meningkatkan iman, contohnya bertanya khabar tentang anak buah, membaca buku dan sebagainya. Tapi, kenapa hari ini, diri ini tidak melakukan perkara itu? Ya Allah! Ampunkan dosaku!

Mungkin diri ini tidak belajar untuk memanfaatkan masa dengan sebaiknya. Jadi, saya sedang mencuba memanfaatkan masa dengan sebaiknya. Salah satunya, mengupdate blog. Sekadar berkongsi. Diri ini sungguh lemah, tegurlah saya jika melakukan kesilapan.

Moga amalan ini diterimaNya.

Ya Allah, ampunilah aku, thabatkan aku, terimalah amalanku, moga-moga aku mendapat keredhaan MU!!
Amin...

0 komentar:

Post a Comment